25 April 2010

SELESAISUDAAA...

ALHAMDULILLAH

Selesai sudah exam penilaian bagi memasuki jawatan PEGAWAI HAL EHWAL ISLAM GRED S41

errrmmm soalannya begitu mencabar mindaku...

kul 6pagi bertolak dari jerteh ke TERENGGANU EQUESTRIAN RESORT (TER), KUALA TERENGGANU

sampai kt TER lebih kurang kul 8lebih...

org pertama aku jumpa kt TER adelah senior USim aku, pompuan...aku pun dh lupa namanyer ape...dia pun nk g exam 2 jugak...

aku terus menuju ke perkarangan DEWAN BALAI KENANGA...

fuhhhh punyalah ramai manuasia yg asing bg aku...

tibe2 aku terpandangkan seseorg...tgk2 punya tgk upanya aku knl ngan budak ni...kwn sekolah dulu...1batch ngan aku...

sekurang2nya aku ade kwn untuk aku jdkan teman berbual sebelum kaki ini melangkah ke examination hall

tepat 8.30 pagi kami dipanggil untuk ke masuk ke dewan tersebut...

dengan dada yg berdebar n gelisah aku gagahkan jugak kaki ni untuk melangkah..

kami diberi sedikit taklimat sebelum exam bermula..satu persatu arahan dibaca oleh ketua pengawas..exam ni ade dua bahagian n setiap bahagian ade 2 seksyen..so sume 4 kertas la...

tepat jam 8.45a.m kertas pertama bahagian I seksyen A perlu aku jawab...tgk soalan pun dh kecut perut..semuanya pasal pentadbiran negara n isu2 semasa...aku jwb mane yg aku jer...yg aku xtau aku tembak je...heheheheheee...

soalan bahagian I n seksyen B pula adelah berbentuk KBKK...mudah jer soalan ade 3 bentuk iaitu BM, BI, n BArab...yg BM pasal kire2 n petikan same ngan BI tp yg BA yg hampeh ni pasal i'rab...dh la aku ni plg lemah bab2 nahu ni...tapi aku jwb gak...xkan nk tggal kosong kan...

next soalan bahagian II seksyen A pulak esei bahasa melayu...aku pilih ttg kaedah nak membasmi kemiskinan di terengganu....n soalan bahagian II seksyen B pulak esei bahasa arab n aku jawab pasal keruntuhan akhlak...yg ni bnyak aku goreng..hahahahahaa...

kul 1.15pm selesai la perjuangan aku...Alhamdullillah...

aku ditemani oleh my beloved sweetheart, my beloved kakak, abg ipar n ank sedara...

THANK TO U ALL COZ SANGGUP LUANGKAN MASE DEMI MASE DEPAN AKU...

I LOVE U ALL SO MUCH...





No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...